Sila ke BLOG Rasmi Dr. Mujahid Yusuf Rawa
http://drmujahid.com

Thursday, July 21, 2011

INFAQ RAMADHAN DI PARIT BUNTAR




Assalamualaikum,


Bagi pihak Parlimen Parit Buntar, izinkan saya mengucapkan Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak terlebih dahulu. Di bulan yang mulia ini, saya turut mengajak rakan-rakan FB dan mengenali saya serta sahabat-sahabat yang simpati dengan perjuangan kami untuk membuat sedikit kebajikan di bulan Ramadhan yang mulia ini.



Sahabat-Sahabat sekelian,

Sebelum melangkah lebih lanjut saya ingin menjelaskan bahawa kami wakil rakyat dari Pakatan khususnya di negeri yang tidak diperintah oleh Kerajaan Pakatan Rakyat terpaksa berhadapan dengan kengkangan kewangan untuk membuat khidmat kepada rakyat, antaranya ialah kerja-kerja kebajikan. Alhamdulillah setelah 3 tahun berlalu kami terus berazam untuk mengharungi kengkangan ini.


Khusus untuk program Infaq Ramadhan pd tahun 2008 kami membelanjakan 40k, tahun 2009 45k, tahun 2010 70k dan pada tahun ini anggaran itu meningkat kepada 82k. Peningkatan adalah kerana kami meluaskan para penerima tahun ini untuk guru al Quran di seluruh Parlimen Parit Buntar dan surau-surau yang mendapat sedikit tanda sokongan kami kepada aktiviti mereka.



Dari sudut penyumbang, kami mendapat sokongan daripada seluruh rakan, sahabat dan rakyat yang prihatin bagi menjayakan program ini. Ada individu-individu yang tak perlu saya sebutkan nama-nama mereka telah menyumbang secara konsisten dalam amaun yang besar, kepada mereka dan semua yang menyumbang saya ucapkan terimakasih. Saya selaku ahli parlimen membentang sejadah di seluruh mesjid dan surau yang sudi menjemput saya untuk saya ajukan bagi perhatian mereka program Infaq Ramadhan melalui kuliah-kuliah saya. ia bukanlah kerja yang mudah untuk berada di Kuala Lumpur khususnya bagi tujuan tersebut, dari sudut jawatan selaku wakil rakyat memang agak janggal untuk saya merayu bantuan untuk program di kawasan saya, tetapi saya tebalkan muka demi membantu orang yang memerlukan di tempat saya. Saya sering memberitahu kepada orang -orang miskin: "saya bukan orang kaya memberi bantuan kepada orang miskin tetapi saya juga orang miskin yang merayu kepada orang kaya untuk beri kepada orang miskin, kita sama-sama miskin" Jikalaulah ada peruntukan takkan saya menebalkan muka merayu-rayu bantuan.



Saya membuat azam bahawa kengkangan kewangan takkan menghalang saya untuk terus membela golongan yang memerlukan. Dengan izin Allah, saya tahu Allah mendengar rintihan saya setiap malam mengadu kepadaNya "janganlah kerana wang, perjuangan ini dimalukan Ya Allah, kaulah Maha Pemberi Rezeki dan Pemudah kepada segala kesukaran dan kesempitan, permudahkanlah ya Allah"



Kepada mereka yang membaca doa ini aminkanlah, sekurang-kurangnya saya tahu ada orang yang mengaminkan doa saya pada malam-malam yang sunyi. Kepada yang mampu lebih dari sekadar mengaminkan doa anda hanya perlu bersama kami menyumbang untuk menyinarkan Ramadhan dalam kehidupan golongan yang perlu pembelaan. Sedikit sumbangan pun cukup menceriakan wajah-wajah yang menanti sinar Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya.



Al Faqir Ila Allah

Mujahid Yusof Rawa

MP Parit Buntar




Nama Akaun: PUSAT KHIDMAT PARLIMEN PARIT BUNTAR



No Akaun: 080-220-100-50832



Bank: Bank Islam


Hubungi: 016 440 3164 atau faxkan slip jika sudah menyumbang 05 716 6531

No comments: