Sila ke BLOG Rasmi Dr. Mujahid Yusuf Rawa
http://drmujahid.com

Monday, February 7, 2011

Sekitar Wacana Ilmu : Buku Menuju PAS Baru









Parit Buntar (4 Feb) - Program Wacana Ilmu buku bertajuk Menuju PAS Baru yang dianjurkan oleh Sukarelawan Muslim Perak (SEMARAK) telah berjaya diadakan di Dewan Seminar Hotel Melor Inn. Hampir 150 orang hadir bagi mendengar diskusi ilmiah yang disampaikan oleh panelis iaitu penulis Menuju PAS Baru, Dr Mujahid Yusof Rawa, Prof. Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan Ustaz Haji Ahmad Awang.
Apa yang kurang menarik adalah ketidakhadiran pihak Dewan Ulama' PAS Kedah dalam usaha memurnikan diskusi ini. Namun begitu, usaha SEMARAK ini mendapat respon yang baik daripada pendengar terutamanya kupasan-kupasan daripada panelis seperti Dr Asri dan Ustaz Ahmad Awang. Ramai dikalangan penonton berharap program ini dibawa ke pentas yang lebih besar agar audiens ataupun khususnya ahli-ahli PAS sendiri dapat mengetahui apakah sebenarnya disebalik penulisan Ahli Parlimen Parit Buntar ini.
Turut sama hadir dalam majlis ini adalah moderator program YB Hj Zainuddin Yusof, ADUN Lubuk Merbau, Abd Yunus Jamhari, ADUN Kuala Kurau, Naib YDP PAS Parit Buntar, Azhar Sharin, pensyarah USM, para ustaz dan kepimpinan cawangan.

No comments: