Sila ke BLOG Rasmi Dr. Mujahid Yusuf Rawa
http://drmujahid.com

Tuesday, April 5, 2011

Lawat Mangsa Ribut



Parit Buntar - Kejadian ribut yang berlaku di kawasan Parit Buntar baru-baru ini telah menyebabkan banyak pokok tumbang dan rumah terputus talian elektrik. Kejadian tersebut telah menyebabkan Tenaga Nasional Berhad (TNB) telah bekerja bertungkus lumus bagi memastikan kabel elektrik tidak membahayakan penduduk serta membaikpulih talian elektrik agar penduduk mendapat bekalan seperti biasa.


Menurut Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa, beliau mengucapkan syabas dan terima kasih kepada pihak TNB yang bertungkus lumus bekerja tanpa mengira waktu untuk membaiki bekalan elektrik yang terputus akibat ribut yang melanda di Parit Buntar. "Saya difahamkan ribut yang melanda menyebabkan banyak pokok tumbang dan ini menyebabkan banyak rumah dan premis perniagaan mengalami putus bekalan elektrik. Saya mengucapkan terima kasih kepada pihak TNB yang membaiki talian elektrik tanpa mengira masa sehingga awal pagi juga mereka terus bekerja bagi memastikan bekalan elektrik terus boleh digunakan masyarakat di sini.


Beliau bersama pegawai Pusat Khidmat Parlimen, Hamdan Fadel Ahmad turut menziarahi rumah-rumah dan premis yang rosak ketika dilanda ribut tersebut. "Saya minta semua mangsa dapat bersabar dengan ujian ribut yang melanda mereka. Saya berharap pihak Penghulu Mukim, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) serta agensi yang berkaitan dapat membantu mangsa-mangsa ribut dengan segera yang kebanyakan dari mereka merupakan petani sawah." katanya mengakhiri perbualan.

No comments: